val 2010

Igår var det val i Sverige och jag fick rösta för första gången i mitt liv. Jag har på senaste tiden börjat tycka att politik är riktigt intressant och såg fram emot att få rösta. Det jag inte kan förstå är hur Sverigedemokraterna fick så många röster. Jag skäms över att Sverige har så många obildade personer i landet som kan rösta på ett parti som är rasister. För det är vad dem är. Alla människor är lika värda och det är otroligt viktigt att komma ihåg. Därför röstade jag på Moderaterna. Jag är glad över att alliansen får fortsätta regera och hoppas att partierna håller det dem lovar och aldrig samarbetar med Sverigedemokraterna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

om människor nu har samma värde är det väl inte moderaterna man ska rösta på?

2010-10-04 @ 13:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0