se upp.

Akta er för killarna skriker dagisfröken. Se upp för killbaciller säger mamma. Vi har fått lära oss ända sedan vi var små att se upp för pojkar. Skämt åsido. Fast det ligger lite allvar i det jag försöker säga. Det är så stora klyftor mellan män och kvinnor och det tycker jag inget vidare om. Vadå se upp för killarna? Som om vi skulle skrämmas av dem? Jag vill inte låta som en feministisk tjat-tant men jag tycker det är viktigt att killar förstår att vi tjejor kan skrämma er minst lika mycket som ni kan skrämma oss. Det kanske är ni som borde se upp för oss. Nu skämtar jag ju givetvis, det handlar inte om att skrämmas men jag tycker att jämlikhet är en oerhört viktig fråga och något som jag tycker berör alla.

Hasta mañana!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0