the loveguru part 1

Jag kom på en liten rolig sak. De få som läser min blogg (Linnea, Rebecca, Filipe t.ex) vad skulle ni tycka om ett inlägg om love/"the things u do when you're in love like making out for example"/friendstuff/boys and girls problem and the invention of flirting? Haha jag gillar att prata om sånt och pratar ändå om sådant med mina vänner så jag tänkte att jag kanske kan dela med mig lite här också. Känn er inte träffade jag pratar om killar och tjejor i allmänhet. Om jag menar någon speciell så skriver jag det. Sneaky gillar vi inte. Så här kommer dagens första samtalsämne. To play the game or not?  De flesta förstår vad jag menar. Ska jag spela svårflörtad eller ska jag vara ärlig? Ska jag vänta tills han ringer eller ska jag ringa? Kan jag säga att jag tycker om honom innan han säger att han tycker om mig? Alla dessa regler som vi oftast omedvetet följer. Jag håller på att man ska vara ärlig, men samtidigt kan det vara roligt att spela lite och det behöver inte sluta i något negativt. Som sagt är man för på så kan man kanske tröttna. Man kan vilja kämpa lite. Eller vad tycker ni? Jag har inget klart svar på denna fråga utan tycker att det beror på det enskilda fallet. Är det bara en flört så kan det vara kul att spela lite...men om du verkligen vill att det ska bli något av den där romansen så kan det vara bra att vara ärlig. Det betyder inte att du ringer honom fjorton gånger om dagen bara för att berätta hur mycket du saknar honom och heller inte att du berättar dina djupaste hemligheter på första dejten.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

hihihi love guru passar ju dig som ett extra skin! superbra ide! lustigt att du skrev, inte riktar sig till någon speciell! ;);)

2010-01-13 @ 23:44:54
URL: http://ohmycarotte.blogg.se/
Postat av: Nilo

Jag, som är en trogen följare, hehe... ÄLSKAR dina friendsstuff/boys and girls problems... så fortsätt med dem!

2010-01-14 @ 18:23:46
URL: http://justapiece.blogg.se/
Postat av: elin

haha kajsy läser också ;)

2010-01-20 @ 14:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0