the love-guru part 2

Okey here it comes.

Avundsjuka är något riktigt fult. Det klär ingen och man ska passa sig för att bli smittad. Okej alla kan känna avundsjuka men de flesta klarar av att tygla känslan. Det kan svida lite när ens pojkvän står och pratar med en sjukt snygg "kompis", som råkar vara en tjej. Men bara för att du vill så ska du inte gå fram och ställa dig i mellan dem och pussa på din pojkvän. Det ska räcka med att han är med dig, du borde förstå att det är dig han vill ha. Jag skulle personligen aldrig klara av att ha en avundsjuk pojkvän, det tyder ju bara på hur otroligt osäker han är. Som sagt, avundsjuka är fult och man ska tänka sig för innan man hoppar på någon annan tjej/kille för att hon/han har en konversation med din käresta eller något liknande. Jag tror att alla känner avundsjuka då och då men det gäller att tygla sina känslor ibland flickor och pojkar. Om någon tjej står och kladdar på din pojkvän försök att se det med glimten i ögat och tänk såhär istället - jag vet att det är mig han kommer gå hem med i slutet av kvällen. Fast det är klart, ibland kommer det till en viss gräns då man måste prata om det. Han/hon ska kunna säga tack men nej tack till andra och du ska inte behöva stå där och se på gång efter gång när han/hon har flertal beundrare efter sig. Inspiration till detta inlägg kommer från "My Sweet 16" där det var en otroligt bortskämd och äckligt avundsjuk tjej. Jag blev lite frustrerad och tyckte att det var passande att skriva om det.

Ring the alarm, I been through this too long
But I'll be damned if I see another chick on your arm
Won't you ring the alarm, I been through this too long
But I'll be damned if I see another chick on your arm


Kommentarer
Postat av: Rebecca

du har så rätt så baby k . jag undrar om du-vet-vem kommer att reagera. fast egentligen vad har du-vet-vem att säga till om? det hanldar ju ej om dem! mohahah jätte roligt tycker jag:)

tyckte du förresten att jag o mamma va lika? jag ser det verkligen inte!

2010-01-21 @ 20:16:28
URL: http://ohmycarotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0